Znáte notýsek pro dobrý spánek?

Stává se mi, a komu ne, že se najednou v noci probudím a v hlavě mi to začne vřít. Najednou vím přesně, co jsem ještě měla udělat, komu zavolat, co vytisknout. A nejen to, často mě právě v noci napadají řešení, o kterých se mi ve dne ani  nezdá. Znáte to taky? A co s tím děláte?

Já si našla jednoduché řešení, kterému říkám "notýsek pro dobrý spánek". Není to nic jiného, než obyčejná trhačka s tužkou, které mají už pár let jisté místo na mém nočním stolku. Když pak přijde ta světlá chvilka (světlá, protože už to není černá můra probděné noci), tak si hned všechno napíšu. Musím si jen dávat pozor, abych po sobě ráno ty geniální myšlenky přečetla. :-)

Stačí si poznamenat pár slov a na mozek to působí líp než prášek na spaní. V tu chvíli, kdy přendám náhlou myšlenku na papír, začne se mi chtít tak strašně spát, jako bych právě složila fůru uhlí. Usínám ještě dřív, než odložím tužku.

Naproti tomu telefon mi do ložnice nesmí. Funguje totiž úplně opačně, než notýsek. Dám si k posteli telefon a mám jistotu, že nezaberu. Není to proto, že bych čekala hovor (kdo by mi taky v noci volal), ale je to tak. S telefonem u postele si navíc připadám jako vrchní inspektor Tom Barnaby, ten toho taky moc nenaspí.

A tak budiž chvála notýskům pro dobrý spánek a telefonům zavřeným v kuchyni.